Jeans trend | uneven hem jeans

 

raw hem jeans 4.jpgGoedemorgen allemaal!

Wat mij de laatste tijd opvalt is een trend die in het rijtje destroyed denim past. De “afgeknipte” jeans zijn al een langere tijd een feit. De raw hem jeans zag je vorig jaar al overal en ook dit jaar zet deze trend door. Ik draag zelf ook al een een langere tijd de “afgeknipte” jeans. Hierbij ziet de onderkant van je jeans er uit alsof hij is afgeknipt  tot ongeveer net boven je enkel. Dit wordt ook wel raw/frayed hem jeans genoemd. Het heeft een ruige uitstraling door de rafels die er aan zitten. Iets wat mij steeds meer tegenkom is de uneven hem jeans.

Bij de uneven hem jeans trend is de voorkant van je jeans bij de zoom korter dan de achterkant. Ook dit ziet er stoer uit en vaak gecombineerd met rafels. Vorig jaar zag je dit ook al wel hier en daar, maar toch niet zoveel als nu. Dit vind ik persoonlijk heel gaaf!uneven hem jeans 1

Als je deze jeans combineert met hakken krijgt het toch een chic effect en ook met sneakers vind ik het heel leuk staan!

Natuurlijk hoef je niet per se naar zo’n broek op zoek te gaan, maar kun je deze look prima zelf creëren. Knip met je schaar vanaf de zoom een stukje naar boven langs de naden en haal aan de voorkant ongeveer 3-5 cm weg. (Mag meer, mag minder) Net wat jij leuk vind! Rafel de onderkant nog een beetje en jou uneven hem jeans is klaar!

Zelf heb ik deze uneven hem jeans nog niet, maar ik zou hem zeker aan doen. Ik zou het leuk vinden als je laat weten of dit ook een trend voor jou is of dat je deze aan je voorbij laat gaan!

Een fijne dag!

x Judith

 

4 gedachtes over “Jeans trend | uneven hem jeans

Geef een reactie

